twofrckls

twofrckls

23 november 2011

Verhaaltje voor het slapengaan

Eén van de leukste taken van het juf-zijn vond ik het voorlezen aan de kinderen. Vooral het voorlezen van een prentenboek aan de allerkleinsten; stemmetjes opzetten, gebaren maken en het laten zien van de illustraties hebben er vaak voor gezorgd dat de kinderen met open mond zaten te luisteren. Zelf ging ik als kleuter ook helemaal op in de verhalen die voorgelezen werden, op school en thuis. Volgens mij heeft mijn moeder me tot mijn elfde voorgelezen! Altijd fijn om ingestopt te worden door je moeder en even te luisteren naar een verhaaltje. Zou iedere ouder met zijn kinderen moeten doen. De boeken die ik kreeg als kind, die heb ik nog en ze zijn me zo dierbaar! Ik heb ze er laatst weer eens bij gepakt. Zo mooi, de smoezelig geworden bladzijdes, de illustraties die voor altijd zijn opgeslagen in mijn hoofd en het achterhaalde taalgebruik. Ze liggen op mijn nachtkastje en ik lees er wel eens in. Lekker ontspannend voor het slapengaan.

Pinkeltje kreeg ik op mijn 3e verjaardag
Het boek 'Knofje, waar zit je?' heb ik gewonnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten