twofrckls

twofrckls

20 maart 2013

DIY Prikbordhuisje

Afgelopen weekend maakte ik een prikbordhuisje, geïnspireerd door de designprikborden die ik op internet en in woonmagazines voorbij zie komen. De vorm van een huis lag voor de hand; ik ben gek op huisjesvormen en ik kon zo het grootste gedeelte van het prikbord behouden. Ook zijn huisjes een grote trend in interieurland, ben ik ook nog hip! Hieronder lees je hoe ik het huisje maakte.

Benodigdheden:

- Prikbord (ik kocht bij de kringloop eentje voor €2)
- Stanleymes
- Potlood
- Liniaal
- Snijmat of een stuk tapijt (ik gebruikte een badmat)
- Kopspelden of punaises
- Mooie kaarten of plaatjes

Snijd een reep van het prikbord 
en duw het bord uit de lijst

Teken een paar huisjes om de vorm te bepalen


De mooiste kant van het prikbord wil je zien, teken dus
op de andere kant de vorm. Bedenk of je de schoorsteen
en het raampje rechts of links wilt en teken dit in spiegelbeeld.
Snijd de huisjesvorm uit met een scherp stanleymes.
Snijd daarna het raampje eruit
Kaartjes erop prikken en klaar!
Prikbord nieuwe stijl!
Van de restjes maakte ik een 
'berglandschapje' en een klein huisje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten