twofrckls

twofrckls

22 april 2013

Kringloopopknapper #2 Vitrinekastje

Kringloopvondsten die wel een opknapbeurt kunnen gebruiken wachten bij mij soms jarenlang op hun make-over. Met stip op 1 staat het vitrinekastje dat ik in de zomer van 2008 kocht op een rommelmarkt, afgelopen herfst was hij eindelijk klaar. Het was een eh...langlopend projectje! Het schuren van alle onderdelen (ik had hem helemaal uit elkaar gehaald) was snel klaar, ik had er zin in, dit ging een prachtig kastje worden! Het schilderen van de losse plankjes, latjes en knoppen bleek echter zo'n gedoe, dat ik er al gauw weer de brui aan gaf. 

Steeds als ik het projectje weer op wilde pakken twijfelde ik over de kleuren. Eerst wilde ik hem zilverkleurig schilderen, met neonroze planken. Daarna leek bloesemwit me wel wat, met een gebloemd behangetje erachter. Ik koos uiteindelijk voor een combinatie van zachtroze en lila. Maar om eerlijk te zijn had ik hem nu liever brocante-wit gehad...whoops! Omdat ik het niet zie zitten om hem opnieuw te schilderen, blijft hij voorlopig zoet in pastel. Die brocante look kan ik misschien ook creëren door een stuk kant achter het raampje te spannen en brocante prullen op de planken te leggen. 

De 'kroon' die bovenop hoort heb ik weggelaten, ik vind het zo mooier. Het staat op de planning (voor 2013 :) om mijn moeders logeerkamer opnieuw te schilderen en in te richten met tweedehands meubels, het vitrinekastje krijgt daar dan, na al die jaren, een mooie plaats aan de muur! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten