twofrckls

twofrckls

5 april 2013

Kringloopopknapper #1 Letterbak

In woonmagazines en op internet kwamen ze vorig jaar regelmatig voorbij; letterbakken. Oud, nieuw, klein of groot, opeens waren ze hip. Dus toen ik er in juni eentje zag staan bij de kringloopwinkel gilde ik het uit van geluk en huppelde er een rondje mee door de winkel 'Jippieieie!' (vraag maar aan mijn moeder). De letterbak had nog zijn originele houten kleur met in een paar vakken lelijke stukken behang. De vorige eigenaresse had natuurlijk een poging gedaan om het ding hipper te maken en dacht dat dat ging lukken met lijm en stalen paars-oranje behang. Toen ze zelf ook wel zag dat het mislukt was en niet meer wist wat ze ermee moest, bracht ze hem naar de kringloopwinkel...zo zal het ongeveer gegaan zijn denk ik. 

Dat ik hem wilde schilderen stond meteen vast, maar het duurde nog tot half februari voordat de letterbak klaar was. Vooral het schuren van alle vakjes vond ik een irritante klus en stelde dat vaak uit. Na het schuren kreeg de letterbak twee lagen grondverf die ik ook weer lichtjes schuurde en na het drogen van de witte verf maakte ik met een penseel enkele vakken pastelgroen. Dat had ik ergens gezien op internet en leek me mooi. Met het eindresultaat ben ik hartstikke blij. Hij staat heel leuk op mijn kast en er kunnen een hoop kleine prullen in: beeldjes, blikjes, surprise-ei poppetjes, mini-boekjes, boerderijdieren, mooie visitekaartjes, noem maar op. Af en toe verwissel ik wat zodat er weer een nieuwe 'expositie' is om naar te kijken. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten