twofrckls

twofrckls

27 maart 2012

Takkeboel

Op een prachtige dag in september zat ik bij mijn moeder in de tuin en ik vertelde haar over mijn interieurideeën. Dat ik zo graag een stel grote takken in huis wilde, omdat ik in een woonmagazine had gezien hoe mooi dat leek met een paar hangers en lampionnetjes erin. Maar, klaagde ik, ze zijn bijna nergens te koop of ze zijn onbetaalbaar! Waarop mijn moeder een briljante ingeving had; 'dan zaag je toch een paar flinke takken van mijn krulhazelaar?' Ze wees naar de weelderig krullende boom achter in de tuin 'daar zie je niks van, als er een paar takken af gaan.' Zo gezegd, zo gedaan. Met een grote handzaag zaagden we twee grote takken af. We hadden er eigenlijk een tuinbroek met een rood geblokt overhemd bij moeten dragen om het plaatje compleet te maken! Als jagers met geschoten wild sleepten we de takken achter ons aan over het grasveld, zodat ik ze op het terras kon 'prepareren' door ze bij te knippen en de blaadjes te verwijderen. Ze hebben daarna ruim vijf maanden rechtop staan drogen op zolder. En vorige week was het dan zover; mijn moeder nam de takken voor me mee. Het staat zo mooi! De donkere, krullerige takken tegen mijn witte muur, heel gaaf. Ben er waanzinnig blij mee!


Schaduwen in de avondzon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten