twofrckls

twofrckls

28 maart 2012

Toen en nu

Bezig zijn met foto's vind ik leuk. Niet eens het digitaal bewerken (wat me ook nog steeds te gek lijkt) maar het verzamelen, knippen, plakken en vergelijken van echte foto's. Vooral het vergelijken van vroeger en nu spreekt me erg aan. Je kunt twee foto helften aan elkaar plakken bijvoorbeeld, waarop de oude en de nieuwe situatie te zien is. Dat kan een leuk effect geven, ik heb dit vorig jaar in de Kunsthal in Rotterdam gezien. Wat ik onlangs heb gedaan is het fotograferen van een oude foto op dezelfde plek als waar de foto ooit geschoten is. Dat heb ik eens in een tijdschrift zien staan en het staat ook in nummer 2-2012 van Flow magazine In het artikel noemen ze een website waarop honderden van dit soort foto's staan; Dear Photograph Met grappige en soms ontroerende onderschriften. Misschien stuur ik ook één van mijn foto's naar deze site. 

Achter de vlaggetjes mijn ouderlijk huis
Mijn vader legt een moestuin aan in de jaren '80
Als klein meisje op de trap die nog hetzelfde is
Mijn moeder met mijn broertje, hij wordt nu zelf vader

Geen opmerkingen:

Een reactie posten